KONTROVENSI MEMATANGKAN SAYA


KONTROVENSI MEMATANGKAN SAYA



“Pada masa sama, saya juga melihat setiap kritikan media dan peminat dari sudut yang positif untuk menampilkan lakonan yang lebih bagus,” katanya yang melangsungkan pernikahan dengan Nurul Shuhada pada 30 April lalu.

Selepas berumah tangga, pelakon Hafidz Roshdi mengakui hidupnya lebih bermakna dan terurus berbanding pada zaman bujangnya dulu.

Bagi pelakon yang menempa nama menerusi drama bersiri Tundukkan Playboy Itu, isterinya, Nurul Shuhada Mat Shukri menjadi pembakar semangat buatnya untuk terus menceburi bidang lakonan.

“Isteri adalah peminat nombor satu sejak dulu. Dia pengkritik setia saya dalam bidang lakonan.

“Setiap kali drama lakonan saya ditayangkan di televisyen, dia akan memberi kritikan membina untuk saya memperbaiki kelemahan yang ada dari semasa ke semasa.

Sejak berkahwin, Hafidz juga ingin mengelak daripada melakonkan babak bersentuhan dalam drama selepas ini.

“Kalau boleh saya ingin mengelak melakonkan babak bersentuhan dengan pelakon wanita dalam drama. Bukan setakat untuk menjaga hati isteri semata-mata, tetapi untuk menjadi umat Islam yang lebih baik di sisi Allah.

“Saya juga percaya pengarah sekarang lebih kreatif dan bijak untuk menonjolkan babak suami isteri tanpa perlu bersentuhan pun,” katanya.

Ditanya sama ada dia akan mengikut jejak artis popular lain yang melantik isteri menjadi pengurus, Hafidz menafikannya.

“Isteri ada juga membantu secara tidak langsung menguruskan karier seni, tetapi bukan sepenuh masa. Maklumlah, isteri juga memiliki cita-citanya sendiri dan dia juga jarang menemani saya ke lokasi penggambaran kerana ada kelas pada hari bekerja,” katanya.

Soal anak pula, kata Hafidz, mereka juga sudah bersedia untuk membina keluarga, sekali gus melengkapkan kebahagiaan sedia ada.

“Alhamdulillah, rumah tangga kami bahagia. Insya-Allah, kalau ada rezeki, kami ingin memiliki empat cahaya mata,” katanya.

Baru saja membina nama, Hafidz sudah pun dilanda pelbagai kontroversi yang turut menjejaskan nama baiknya.

Selepas kontroversi membabitkan gandingannya dalam drama Tundukkan Playboy Itu iaitu Uqasha Senrose, wajah isterinya pula mendapat komen negatif dan penghinaan dari pengikut di laman sosial.

Namun, Hafidz menganggap setiap kontroversi yang melanda adalah sebahagian daripada asam garam dalam bidang hiburan tanah air.

“Saya dan isteri melihat setiap komen negatif sebagai kekuatan untuk kami terus teguh bersama ketika suka dan duka.

“Saya percaya isteri kuat untuk melalui semua ujian itu. Pada masa sama, saya juga tidak serik untuk bergandingan dengan Uqasha dalam drama selepas ini,” katanya.

Mengenai perkembangan karier seni, kata Hafidz, selepas berehat pada Ramadan lalu, dia kembali memenuhi undangan berlakon drama ketika ini.

“Terbaru, saya terbabit dengan projek drama bersama penerbit Sheila Rusly. Ia cabaran baru untuk saya sebab saya perlu melakonkan dua watak berbeza. Manakala, drama lakonan yang menanti tayangan ialah drama bersiri Hajah Heathrow untuk saluran TV3.

“Selain drama, saya juga ingin mengintai peluang berlakon projek filem pula selepas ini,” katanya.

Liability insurance is an important aspect of an insurance policy as it will help to protect the business from various losses. For example, claims could be made against personal injury or property damage caused by employees, products or services. Business crime insurance is vital to have some protection in the case of forgery, theft, fraud or robbery. Such criminal activity can have a devastating impact on a business, and such crimes (especially online fraud) have become much more prevalent in the last five years, as the majority of businesses have an online component. Cargo and transportation features should be included if the business is involved in any type of haulage of goods. This will cover against goods that are lost or damaged during transportation (whether delivering or receiving goods). Workers compensation insurance should be a key component of a business insurance policy. This will ensure that the medical needs of the employees are met, should they go through an accident or disease. It will aid them in a quicker return to work where possible, while also protecting the business from potential lawsuits from current or past employees. When comparing insurance providers and premiums in Denver, look for the reputation and experience of the insurer as well as the speed of payout. It is also important to know the speed at which the claim will be handled, as this could drag the business into financial difficulties. Comprehensive insurance for your business is vital in the current economic climate to protect the organization and employees. However, each business has very specific needs, and they can vary from one year to the next. For this reason, an annual review of the insurance coverage is highly recommended to fully cover the business assets. In this sense, an insurance agent in Denver is very useful and can save a business money in the long term.

0 Response to "KONTROVENSI MEMATANGKAN SAYA"

Post a Comment