FASHA SANDHA CEDERA LAKUKAN AKSI LASAK UNTUK LARA AISHAH

FASHA SANDHA CEDERA LAKUKAN AKSI LASAK UNTUK LARA AISHAH


Fasha Sandha Cedera Lakukan Aksi Lasak Untuk Lara Aishah


Pelakon Fasha Sandha akui mengalami kecederaan di bahagian kaki ketika melakukan aksi lasak untuk drama terbaru lakonannya, Lara Aishah.

Menurut Fasha, dia mengambil keputusan melakukan aksi tersebut supaya lakonannya nampak semulajadi.

“Aksi lasak saya buat sendiri dan memang pukul betul-betul, kalau nak cerita apsal cedera memang tak payah kira sebab banyak.

“Bahagian kaki saya antara yang lebam, saya tak kisah sebab untuk jayakan sesuatu watak kadang-kadang kita perlu lakukannya.

“Sebenarnya untuk aksi lasak ada teknik dia untuk menampakkan seperti pukulan itu kena pada bahagian yang disasarkan, tetapi pengarah kata untuk drama ini kena pukul betul-betul untuk nampakkan aksi itu ‘real’,” katanya ketika ditemui pada sidang media drama bersiri Lara Aishah baru-baru ini.

Tambah Fasha atau nama sebenarnya Nur Fasha Sandha Hassan, 32, aksi tersebut tidak sukar untuk dilakukan kerana mempunyai asas seni mempertahankan diri, Muay Thai.

“Saya memang mempunyai asas Muay Thai, jadi untuk lakukan aksi sebegitu tidak menjadi masalah untuk saya.

“Nak kata saya ni hebat sangat dengan Muay Thai itu tidaklah, tetapi hanya sekadar ‘basic’ saja bolehlah dan syukur semuanya berjalan dengan lancar,” jelasnya.

Dalam pada itu bercerita mengenai Lara Aishah, Fasha memberitahu wataknya agak berlainan berbanding dengan drama-drama lakonannya sebelum ini.

“Watak ini sangat berbeza sebab watak ini memerlukan lebih mainan emosi yang sangat tinggi. Dia seorang gadis yang kasar dan memberontak.

“Dia sangat bencikan orang kaya dan merasakan semua orang kaya berhati hitam dan nak tindas orang miskin.

“Sebab itu saya kata watak ini perlukan emosi, bukan senang untuk bawa watak seperti ini. Jalan ceritanya juga amat menarik dan akan meninggalkan kesan di
hati penonton.

“Lepas dapat skrip, ambil masa sebulan untuk juga sebelum terima karakter ini. Saya bukan jenis yang bila dapat skrip  terus terima, tidak.

“Saya jenis yang suka kaji dulu,  baca, dan faham dengan watak yang diberikan, dengan cara itu barulah kita dapat berikan lakonan yang berkesan kepada penonton,” ujarnya.

Drama Lara Aishah sebanyak 100 episod terbitan Global Station Sdn Bhd ini akan bersiaran setiap Isnin - Jumaat bermula 29 Ogos (hari ini), jam 6.00 petang secara eksklusif di Astro Prima (saluran 105) dan siaran serentak di Maya HD (saluran 135).

Liability insurance is an important aspect of an insurance policy as it will help to protect the business from various losses. For example, claims could be made against personal injury or property damage caused by employees, products or services. Business crime insurance is vital to have some protection in the case of forgery, theft, fraud or robbery. Such criminal activity can have a devastating impact on a business, and such crimes (especially online fraud) have become much more prevalent in the last five years, as the majority of businesses have an online component. Cargo and transportation features should be included if the business is involved in any type of haulage of goods. This will cover against goods that are lost or damaged during transportation (whether delivering or receiving goods). Workers compensation insurance should be a key component of a business insurance policy. This will ensure that the medical needs of the employees are met, should they go through an accident or disease. It will aid them in a quicker return to work where possible, while also protecting the business from potential lawsuits from current or past employees. When comparing insurance providers and premiums in Denver, look for the reputation and experience of the insurer as well as the speed of payout. It is also important to know the speed at which the claim will be handled, as this could drag the business into financial difficulties. Comprehensive insurance for your business is vital in the current economic climate to protect the organization and employees. However, each business has very specific needs, and they can vary from one year to the next. For this reason, an annual review of the insurance coverage is highly recommended to fully cover the business assets. In this sense, an insurance agent in Denver is very useful and can save a business money in the long term.

0 Response to "FASHA SANDHA CEDERA LAKUKAN AKSI LASAK UNTUK LARA AISHAH"

Post a Comment