Isteri PANAS BARAN. Sanggup Tinggalkan Suami Dan Anak Kecil Di Tepi Jalan Hanya Kerana…




Isteri PANAS BARAN. Sanggup Tinggalkan Suami Dan Anak Kecil Di Tepi Jalan Hanya Kerana… | Assalamualaikum. Salam Ramadhan Mubarak. Salam confession. Dikisahkan saya dikurniakan 2 orang anak dan ditakdirkan isteri tidak mencintai saya semenjak kami di ijab kabulkan.
Lelaki-Pukul-Isteri-Di-Tepi-Jalan.jpg-2
Bermula dengan perkenalan saya dengan isteri di stesen bus, saya selamatkan dia dari orang gila yang meracau. Alhamdulillah semenjak tu kami selalu contact hingga bertunang. Sebulan sebelum kami kahwin, saya rasakan ade sesuatu yang x kena, balik dari beli brg2 kahwin dan masa tu ada di rumah mertua, tiba2 saya terbaca msg di phone, dan isteri cuba mengelak. Saya bertanya pada isteri dan dia jelaskan apa yg berlaku, ada lelaki yg kacau dan isteri dah byk kali elak. Saya percaya dan harap xkan berlaku lagi. Sepanjang sebulan sebelum kahwin pun kami byk bincang masa depan kami, especially nak menetap di mana.
Malam sebelum bernikah, isteri call dan tiba2 beritahu saya yg dia x ready lagi. Tiba2 perasaan dia tak menentu. Saya suruh dia istighfar dan tenangkan dia. Saya berdoa agar hari akad nikah di permudahkan. Setibanya akad nikah, ayah mertua sendiri yg akad kan saya, saya lihat isteri saya sedih dan tiba2 menangis. Akad dah selesai dan tiba masa dia utk sign form kahwin utk bagi dekat tok kadi. Saya bingung sebab apa tiba2 die menangis, mungkin menangis sbb terharu or mungkin mcm apa yg dia ckp smlm, dia x ready lagi. Sesi bergambar lepas akad nikah dia kembali ceria, lega hati saya. Telahan saya mungkin dia terharu sampai menangis.
Isteri saya ni panas baran, saya cuba uji dan ternyata baran dia x boleh control. Bermulalah duka saya semasa dia mengandung anak pertama, dia alahan teruk sampai muka saya dia x boleh tgk, bau badan saya dia nak muntah dan dia x bagi sentuh langsung. Satu hari dia jumpa kucing and nak bela, dan saya pesan jgn main kucing takut effect anak. Start dari situ dia selalu naik angin dan minta cerai. Semakin hari sikap panas baran dia semakin menyerlah. Ibu mertua minta saya hantar dia ke rumah dan kami duduk asing sementara. Alhamdulillah anak lelaki sihat dilahirkan. Saya pasrah dan die tetap dengan keputusan dia utk minta cerai sekali lagi, saya bingung dengan alasan dia sebab xde hati dekat saya. Kuasa Allah s.w.t , dia cuba teruskan perkahwinan atas sebab anak. Alhamdulillah saya sujud syukur.
Hari yang paling hitam, masa bulan puasa 5 tahun lepas, saya dan isteri pergi ke bazar dan beli kuih utk berbuka di rumah nenek saya. Sebelum balik ada kuih yg lebih dan suruh isteri simpan, saya tahu dia terasa sebab kuih tu x habis makan yg dia beli. Semua dah pergi tinggal kami bertiga dekat kereta. Saya lihat dia dah berdengus marah dan minta kunci kereta sambil suruh dia pegang anak. Dia berkeras nak bawa kereta sambil marah dekat saya sebab menyuruh dia simpan kuih tu dan tunjuk kuasa lelaki. Saya terangkan pada dia, saya suruh simpan dan saya x marah, tapi dia masih marah. Dia terus bawa kereta dalam keadaan yang penuh marah dan saya suruh dia berhenti. Lepas dia berhenti saya tengah dukungkan anak utk keluar bagi saya drive dan pass anak dekat dia. Tiba2 saya dan anak tercampak keluar sebab masa tu dia cuba pecut lepas saya dan anak selangkah keluar. Saya mengucap panjang. Kebetulan mak ayah saya masih dekat, saya call dan datang ambil saya dan anak utk bawa ke hospital, tangan saya cedera masa selamatkan anak. Selang beberapa hari dia sedar kesilapan dia dan saya maafkan dia. Sejak dari hari tu, panas baran dia dah berkurang.
Saya, isteri dan anak jalani kehidupan macam biasa di rumah dan isteri semakin hari semakin sibuk. Banyak kali ajak bersama tapi alasan yang sama saya dengar, tiada hati dan perasaan dekat saya dan letih kerja. Saya ber-chatting, yahoo mesenger dengan byk perempuan, apa yg saya cari hanya utk tahu isi hati perempuan, minta pendapat, dan ada yg lebih dari tu, tapi tu cuma keyboards, x la sampai saya berjumpa. Cukup sekadar saya hiburkan hati. Saya kantoi dengan isteri masa dia pinjam laptop, saya mengaku yg saya silap. Teruk saya dibelasah sampai saya mc kerja. Sikap panas baran dia x boleh ubah, setiap kali saya explain dia xboleh terima. Lepas sebulan, dia ok, Alhamdulillah dan saya dah berjanji x chatting lagi, dan saya harapkan dia ada masa utk saya. Dia bersetuju. Lepas setahun, kami berpindah ke rumah mertua saya atas sebab kerja saya. Lepas beberapa tahun, alhamdulillah kami di kurniakan lagi seorang anak. Kasih kami semakin bertaut semenjak ada anak kedua ini.
Semenjak 2-3 bulan saya rasakan isteri makin menjauh, dia cuba cari alasan dan selalu cari kesalahan saya. Apatah lagi nak bersama jauh sekali. Cukup nafkah duit isteri dan anak2 saya bagi x pernah putus. Sampai satu tahap saya nak uji dia, itu pun sebab isteri perlakukan saya macam saya tak tahu apa2, saya kemaskan bag nak blk rumah mak ayah saya. Tanpa dia halang dan tanpa dia minta maaf, dia lagi curahkan minyak dalam api dengan berkata macam2 pada saya, saya masih ingat pelbagai kata2 yg sangat memeritkan, “u ni pekak takde telinga ke”, “dari jauh macam org terencat i tgk u ni”, “u ni x tahu apa2”. Saya cuba kawal kemarahan saya, tapi dia lebih dominan, saya tahu saya kena kawal emosi saya sebagai lelaki, tapi saya bukan malaikat.
Saya cuba minta maaf berkali-kali tempoh hari sebab x boleh kawal emosi tapi dia masih berkeras. Saya balik dan tinggal dengan mertua balik bersama dia, tapi bilik berasingan. Dia dah x nak terima saya dalam hidup dia. Saya masih bersabar dan pujuk dia. Saya bingung. Saya sayang dan cinta saya x pernah hilang pada dia, lagi2 dah 2 orang anak. Sejujurnya walaupun dia bersikap begitu dan saya tahu saya bertepuk sebelah tangan, saya tidak pernah terfikir utk cari yg lain. Cinta saya sejati.
Saya usahakan rumah sewa dekat dengan rumah mertua bertujuan utk eratkan hubungan saya lagi dengan isteri. Rancangan utk beli rumah berdekatan dengan mertua masih lagi tengah mengumpul duit tapi kena korbankan sedikit utk perbelanjaan rumah sewa. Rumah yg dah dibeli dekat rumah mak ayah terpaksa disewakan sebab isteri x nak duduk. Pada mulanya isteri bersetuju utk duduk rumah sewa, dan tiba masa semua dah siap, saya kecewa apabila di ajak tapi dia cakap dia x pernah ckp nak duduk rumah sewa. Saya x kisah pasal duit berapa dah habis, apa yang saya inginkan saya nak cari kebahagiaan bersama isteri dan anak2 saya. Banyak kali saya pujuk, tapi dengan penuh kebencian hambat saya dari rumah mertua. Dia telefon mak saya minta cerai, saya sangat sedih dan masih bersabar. Mak mertua pun suruh saya bersabar.
Setiap kali saya pujuk, perkataan cerai dan tebus talak saya akan tadah di telinga saya. Saya masih cinta dan sayang pada isteri saya. Hanya air mata pilu mengalir setiap kali dia minta di lepaskan. Saya tahu dia dah buang saya dalam hidup dia, saya tahu dia nak hidup sendiri, tapi saya sayang dekat anak2. Mungkin dia rasa selesa sekarang sebab ada mak ayah mertua jaga anak2 sambil dia kerja, adik2 dia pun boleh tgk kan. Tapi akan datang bila orang tua dah takde, adik2 dia dah ada kehidupan sendiri dan kahwin, siapa nak jaga isteri saya nanti akan datang kalau dia sakit nanti. Anak2 pun perlu ada ayah.
Utk isteri ku, seringkali aku menduga, seringkali ini terjadi, rupanya aku tak dicintai. Untuk apa kau buat ke begini, segala apa yang telah ku lakukan. Air mataku mengalir dipipi, segala apa yg ku korbankan utk diri mu. Mengapa masih lagi ku, berdiri menunggu cintamu. Mengapa masih ada mu, menyakiti di siang malam ku. Aku terima cintaku di persiakan. Sayang aku luka, aku kau lupa, tanpa kau sedar.
Rumah terbuka utk mu syg and anak2… Isteriku-aku tunggu!
– Mr. A
Sumber : IIUM Confessions


Liability insurance is an important aspect of an insurance policy as it will help to protect the business from various losses. For example, claims could be made against personal injury or property damage caused by employees, products or services. Business crime insurance is vital to have some protection in the case of forgery, theft, fraud or robbery. Such criminal activity can have a devastating impact on a business, and such crimes (especially online fraud) have become much more prevalent in the last five years, as the majority of businesses have an online component. Cargo and transportation features should be included if the business is involved in any type of haulage of goods. This will cover against goods that are lost or damaged during transportation (whether delivering or receiving goods). Workers compensation insurance should be a key component of a business insurance policy. This will ensure that the medical needs of the employees are met, should they go through an accident or disease. It will aid them in a quicker return to work where possible, while also protecting the business from potential lawsuits from current or past employees. When comparing insurance providers and premiums in Denver, look for the reputation and experience of the insurer as well as the speed of payout. It is also important to know the speed at which the claim will be handled, as this could drag the business into financial difficulties. Comprehensive insurance for your business is vital in the current economic climate to protect the organization and employees. However, each business has very specific needs, and they can vary from one year to the next. For this reason, an annual review of the insurance coverage is highly recommended to fully cover the business assets. In this sense, an insurance agent in Denver is very useful and can save a business money in the long term.

0 Response to "Isteri PANAS BARAN. Sanggup Tinggalkan Suami Dan Anak Kecil Di Tepi Jalan Hanya Kerana… "

Post a Comment