Lelaki Ini RESAH Kerana Duit Tidak Diterima Mesin. Apa Yang Wanita Ini Lakukan Buat Lelaki Itu TERGAMAM !!!

Lelaki Ini RESAH Kerana Duit Tidak Diterima Mesin. Apa Yang Wanita Ini Lakukan Buat Lelaki Itu TERGAMAM !!!
Lelaki Ini RESAH Kerana Duit Tidak Diterima Mesin. Apa Yang Wanita Ini Lakukan Buat Lelaki Itu TERGAMAM !!! | Menunggu giliran untuk berurusan di mesin ATM  adalah antara perkara yang paling menguji kesabaran seseorang. Lagi-lagi kalau orang depan buat urusan lama sangat tapi tak lepas-lepas jugak. Memang boleh buat darah menyirap kalau kita nak cepat tapi orang depan pula yang melambatkan.
Seperti kes lelaki ini yang cuba untuk memasukkan duit ke akaun adiknya menggunakan cash deposit machine (CDM) tetapi berulangkali tidak berjaya. Sampai orang belakang buat muka sebab kena tunggu dia. Apa yang berlaku selepas itu?
Pagi itu, saya ke bank. Ada dua urusan.
Ketika sedang beratur, lelaki di mesin CDM sebelah saya nampak resah. Beberapa kali saya dengar suara dia mengeluh.
“Miss, ada RM10.00 tak? Tukar dengan saya,” katanya kepada seorang wanita yang sedang beratur di belakangnya.
“Sorry, Sir. Tak ada,” jawab wanita itu.
Saya keluarkan RM10.00 daripada dompet dan menyerahkannya kepada lelaki itu.
“Cuba duit saya.”
Lelaki itu senyum menyambut dan terus memasukkannya ke dalam mesin. Tak boleh juga. Dicuba lagi beberapa kali, tetap tak boleh.
Wanita di belakangnya tadi dah mula mencuka. Macam-macam bunyi keluhan terdengar, menambahkan lagi kalut lelaki tadi. Mesin-mesin lain di situ semuanya Out Of Service.
Lelaki itu pun keluar daripada barisan dan membuat panggilan. Suaranya agak kuat. Kami semua yang ada di situ mendengar jelas setiap butir perbualannya.
“Hello! Adik, abang minta maaf. Abang tak dapat masukkan duit. Mesin rosak. Adik nak guna urgent ke? Pinjam duit kawan dulu, boleh? Itu je duit abang ada. Hmm… Ok. Ok. Abang usahakan. Nanti abang call balik.”
Selesai urusan pertama, automatik, saya menghampirinya dan mulut saya bertanya. “Ada masalah ke, bang?”
Dia senyum lemah. “Adik nak guna duit. Saya ada RM10.00 je. Tak boleh masuk pula tu. Kesian adik…” Dia termenung sekejap.
Saya keluarkan sekeping duit dengan amaun lebih besar sikit dari tadi. “Agaknya mesin tu tak boleh terima RM10.00 kot. Nah, cuba duit ni.” Dia nampak tergamam.
Wanita di mesin tadi sudah selesai urusan. Mukanya dah tak mencuka dan turut menyertai kami.
“Sorry, I nak cepat sangat tadi. Sorry,” katanya meminta maaf. Sambil menghulurkan sekeping duit lagi. “Nah, cuba masukkan. Sorry again, ya. I got to go.”
Wanita itu terus berlalu. Lelaki itu tambah tergamam. Tak sempat berkata apa. Ada dua keping wang kertas di tangannya sekarang. Tanpa berlengah, dia terus memasukkan duit tadi. Saya pula terus menyambung urusan kedua.
Saya tersenyum lebar apabila mendengar lelaki itu bercakap di telefon ketika saya sedang melangkah keluar daripada bank.
“Adik, abang dah masukkan duit. RM100.00. Alhamdulillah…”
Saya terus menuju ke kereta. Suami saya sedang menunggu. Daripada dalam kereta, saya melihat lelaki itu sedang tersenyum ke arah saya di dalam bank.
Mungkin hatinya sedang berkata, “Terima kasih.”
Lalu hati saya menjawab, “Sama-sama.”

Liability insurance is an important aspect of an insurance policy as it will help to protect the business from various losses. For example, claims could be made against personal injury or property damage caused by employees, products or services. Business crime insurance is vital to have some protection in the case of forgery, theft, fraud or robbery. Such criminal activity can have a devastating impact on a business, and such crimes (especially online fraud) have become much more prevalent in the last five years, as the majority of businesses have an online component. Cargo and transportation features should be included if the business is involved in any type of haulage of goods. This will cover against goods that are lost or damaged during transportation (whether delivering or receiving goods). Workers compensation insurance should be a key component of a business insurance policy. This will ensure that the medical needs of the employees are met, should they go through an accident or disease. It will aid them in a quicker return to work where possible, while also protecting the business from potential lawsuits from current or past employees. When comparing insurance providers and premiums in Denver, look for the reputation and experience of the insurer as well as the speed of payout. It is also important to know the speed at which the claim will be handled, as this could drag the business into financial difficulties. Comprehensive insurance for your business is vital in the current economic climate to protect the organization and employees. However, each business has very specific needs, and they can vary from one year to the next. For this reason, an annual review of the insurance coverage is highly recommended to fully cover the business assets. In this sense, an insurance agent in Denver is very useful and can save a business money in the long term.

0 Response to "Lelaki Ini RESAH Kerana Duit Tidak Diterima Mesin. Apa Yang Wanita Ini Lakukan Buat Lelaki Itu TERGAMAM !!!"

Post a Comment